Kai lietuvių kalba tampa reklamos auka

May 9, 2016

Didžiulis informacijos triukšmas paveikia ne tik žmones. Pačios įmonės, galvodamas apie naujas reklamines kampanijas susiduria su įprastomis problemomis, kaip, pavyzdžiui, kokiu būdu reikėtų išsiskirti iš viso fono. Kiekvienai kampanijai yra svarbus pastebimumas ir įsimenamumas.

 

Reklama susideda iš daugelio sandų, tačiau juos galima sutraukti į du pagrindinius: vizualika bei šūkis. Kiekvienas yra tiek pat svarbus ir vertas atskiro straipsnio. Šiuo atveju dėmesys krenta ant pastarojo. Šūkis turi būti trumpas, aiškus ir lengvai įsimenantis. Galima prisiminti nemirštantį Apple šūkį – „Think different“. Atrodytų, jog visos idėjos jau yra išbandytos, o ir pirkėjai jau yra patyrę ir taip lengvai nenustebinami. Tad kokia lieka išeitis?

 

Saugus variantas yra taikyti jau išbandytus metodus – žvelgti į praeitas kampanijas ir nustatyti kodėl jos buvo sėkmingos. Tai yra labai dažnai užmirštamas dalykas. Panašu, jog kiekvienas stengiasi įžvelgti tik problemas ir jas bandyti ištaisyti, tačiau marketinge, tai praktiškai yra spekuliacija, nes tu niekados nebūsi tikras, jog tai ką tu „pataisei“ nesugadins reklaminio įvaizdžio dar labiau. Fokusuojantis ties sėkmingais pavyzdžiais ar tam tikromis pasisekusiomis detalėmis, galima geriau pažinti savo klientą, tai kas jam patinka – tai ir turėtų tapti pagrindiniu naujos kampanijos ramsčiu. Didžiosios įmonės yra sėkmingai įgyvendinusios tokį modelį – pastebėkite, jog visos reklamos yra, tam tikra prasme, šabloniškos. Tai nėra neorginalumo kritikavimas, tai greičiau rodo, jog kažkuriuo momentu įmonė sugebėjo kapitalizuoti savo klientą ir toliau sėkmingai dirba.

 

Žinoma, kitos įmonės pasuka radikalesniais keliais. Šiuo atveju pabrėžiu gramatines klaidas. Viena to pusė yra kuomet klaida tekste, pavadinime ar šūkyje atsiranda netyčia. Tai yra lemiama paprasto apsižiūrėjimo. Visiškai kita yra specialiai klaidingai konstruojamas sakinys. Galima argumentuoti, jog tai tikrai patraukia dėmesį ir net įsimena. Tačiau 2013 metais Britanijoje atliktas tyrimas parodė, jog net 74% žmonių atkreipia dėmesį į gramatiką, o 59% teigė, jog nenorėtų bendradarbiauti su tokiomis įmonėmis. Panašus skaičius respondentų patikino, kad gramatinės klaidos stipriai sumažina norą pirkti reklamuojamą produktą.

 

Šiuo atveju belieka prisiminti Afrikos princus, kurie vis bando įsiūlyti savo turtus el. laiškais. Tai irgi nėra neapgalvotas verslo modelis – laiškuose yra specialiai paliekamos gramatinės klaidos, kadangi taip yra atrenkami tiksliniai „klientai“. Žmonės, kurie tęsia susirašinėjimą, tikėtina bus nepastebėję gramatinės klaidos, kas konstatuoja, jog jie nesupranta šios apgavystės. Todėl aš kviečiu Jus tausoti mūsų kalbą ir neaukoti lietuviško žodžio dėl abstrakčios didesnių pardavimų galimybės.

Please reload

© 2019 Connective media.

  • Facebook Clean
  • White Google+ Icon
  • LinkedIn Clean